PUHA FONATOK

PUHA FONATOK



Nagyon finom puha, foszlós a tésztája ezeknek a fonatoknak. A tojás nélküli kalács receptemet használtam, mint tényleg nagyon sokszor - rengeteg kelt tésztához, mert még soha nem okozott csalódást az a recept.


HOZZÁVALÓK:

3 dl tej
3 g élesztő
50 dkg liszt
5 dkg vaj 
4 kanál cukor
egy kis tej a kenéshez



Elkészítése:

1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt.
2. A lisztbe beleöntöm a felfutott élsztős tejet, a felolvasztott vajat és összedolgozom.
3. Ezt követően letakarom egy konyharuhával, majd kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztem.
4. Amikor megkelt, akkor 8 részre osztom és megsodrom hosszúkás szálnak a tésztát. Ezután a közepénél megfogom a szálat és összesodrom a két (fél) szálat. Pihentettem a tepsiben kb. 15-20 percig.
5. A tetejét megkenem egy kis tejjel, meghintettem egy kis cukorral majd a sütőben 180 fokon addig sütöm, amíg szép aranybarna nem lesz. Hideg sütőbe tettem a fonatokat, hogy amíg melegszik a sütő, addig is keljenek még egy kicsit.




Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések