PRETZEL ZSEMLÉK

PRETZEL ZSEMLÉK



Mutatós, finom péksütemények készültek valamelyik nap a konyhámban. Igaz késő este lettek csak készen, de másnap reggelire is szuper finomak maradtak. Van már két hasonló bejegyzésem, ami szinte ugyanezzel a recepttel készült - zsemlét illetve bajor perecet készítettem már millió alkalommal, itt inkább csak annyi volt a különbség, hogy porélesztőt használtam - életemben először.

HOZZÁVALÓK

50 dkg kenyérliszt - én fehér lisztet használtam
2,8 dl langyos víz
4 dkg olvasztott vaj
2 teáskanál nádcukor
2 teáskanál finom tengeri só
1 ½ teáskanál porélesztő

3 liter víz
1 teáskanál szódabikarbóna

1 felvert tojás            
2-3 evőkanál magkeverék – durvára vágott tökmag és napraforgómag, mák, szezámmag

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A liszttel elkevertem a sót és az élesztőt, majd hozzáadtam a vizet és az olvasztott vajat. Jól összedolgoztam, majd 1 órán át kelesztettem.
  2. Ezután 6 részre vágtam és zsemlét illetve bagelt formáztam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük a formázott péksüteményt, letakarjuk és még 40 percig kelesztjük. 
  3. Felforraljuk a vizet, beleteszünk 1 tk szódabikarbónát majd egyesével finoman a vízbe tesszük olyan 30 mp-re, majd megfordítjuk és a másiik oldalát is megfőzzük 30 mp alatt.  Kiivéve mentek vissza a bélelt tepsire. 
  4. Megkenjük őket a felvert tojással, a zsemléket éles késsel kétszer megvágjuk. Megszórjuk magokkal a bageleket is és zsemléket is és 220 C fokra előmelegített sütőbe tesszük olyan 18 percre.


Ezt a receptet itt találtam.

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések