BURGONYÁS ZSEMLE

BURGONYÁS ZSEMLE




A receptet TucsokBogar blogján láttam ezt a receptet, én egy kicsit átvariálva készítettem el. Nálunk is nagy sikere volt.. Isteni finom, nagyon eteti magát:))))

HOZZÁVALÓK

40 dkg liszt
15 dkg burgonya
2,5 dkg élesztő
5 dkg zsír/olaj/vaj
2 ek cukor 1 tk só
1 db tojás
1 dl tej
1 dl meleg víz ( akar a krunpli főző vízéből )

ELKÉSZÍTÉSE
  1. Az élesztőt felfuttatom a cukros meleg tejben.
  2. Ezután a liszthez hozzáadom az élesztős tejet, a főtt és kihűlt burgonyát és minden más hozzávalót. Ha még melegen használjuk a főtt krumplit, akkor sok lisztet fog felvenni, így teljesen más lesz a tészta íze.
  3. Jól megdagasztom a tésztát, majd meleg helyen a duplájára kelesztem.
  4. Ezután mégegyszer átgyúrom és 16 részre vágom. Kialakítom a zsemle formákat, majd a sütőpapirral kibélelt tepsibe betéve még további 1 órat kelesztem.
  5. 200 fokon 10-15 perc alatt aranybarnára sütöm.


A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

  1. Jól néz ki, én is ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
  2. Érdemes kipróbálni, mert tényleg finom, eteti magát, így biztos vagyok benne, hogy nálatok is hamar el fog fogyni..:))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Ide írhatod az üzenetedet:

Népszerű bejegyzések