Pizza

PIZZA





Ki ne szeretné a pizzát? Főleg az otthon készített, saját feltétekkel megrakott verziót. A Nosalty.hu-n olvastam egy receptet, és ott ajánlották, hogy torta formába készítsük, mert akkor tényleg szép kerek lesz a végeredmény. És tényleg. És nagyon nagyon finom. Kettőt készítettem, két különböző feltéttel. Úgy gondoltam hogy egy elég lesz, de a férjem megkérdezte, hogy miért én nem akarok belőle enni?? Szóval készítettem kettőt és természetesen el is fogyott..:))

Recept 2 pizzához:

2,75 dl tej
0,5 mk cukor
2,5 dkg élesztő
1 ek olivaolaj
0,5 kg liszt
0,5 ek só

  1. Élesztőt 2 dl langyos cukrozott tejben felfuttatjuk.
  2. Ha felfutott az élesztő, akkor az olivaolajat hozzáadom, homogenra keverem. A lisztet a sóval összekeverjük, majd beleöntjük az tejes-élesztős-olajos folyadékot. Elkezdem gyúrni és amennyiben szükséges, csak fokozatosan adom hozza a maradék tejet.
  3. A tészta akkor jó, ha mar elválik a táltól. Ezt követően meg egy kicsit gyúrjuk (vagy 10 percig).
  4. 1 órat letakarva pihentetjük.
  5. Ha megkelt, meg egyszer átgyúrom 2 fele osztom és egy kapcsos tortaformaba (vagy akar normál tortaformaba) teszem. A szeleit egy kicsit szethuzom, hogy azt egy kicsit vissza tudjam hajtani, ez majd jó ropogósra fog megsülni..:))
  6. Megkenem a tetejét szósszal, ráteszem a feltétet és előmelegített sütőben addig sütöm, amíg a szele pirulni nem kezd. Ez kb. 30 perc lesz..
A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések