ZSEMLEKENYÉR

ZSEMLEKENYÉR





Imádom a kenyeret. Nincs annál finomabb, amikor meg meleg a kenyér és akar csak egy kis vajjal megkenve eszi az ember.. Zsemlének indult a recept, aztán csak kenyérnek keszitettem el, gondolván, hogy a férjemnek meg nekem elég lesz kb. két napra. Hat, sajnos tévedtem. Annyira ízlett, hogy az ebedhez, illetve uzsonnára meg is ettük. 

Recept:

50 dkg liszt
3 dl langyos víz
2,5 dkg élesztő
fel ek. cukor
1 tk só
1 tojás


  1. A langyos vízbe beletesszük a cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt.
  2. Amikor felfutott összekeverjük az alapanyagokat és jól megdagasztjuk. Nem válik el az edény falától, nem kell megijedni, ha kenyérnek készítjük, maradhat így. Ha zsemle lesz belőle egy kicsivel tehetünk bele több lisztet..
  3. Félretesszük kelni (kb. 1 óra)
  4. Ha duplájára kelt a tészta, akkor meg egyszer átgyúrjuk és ha kenyeret szeretnénk belőle készíteni, akkor egy kiolajozott jénai tálba beleöntjuk a tésztát. Ha zsemlét szeretnénk belőle, akkor 10-12 részre osztjuk a tésztát és kis bucikat gyúrunk belőle. Én meg szoktam vizezni a tetejét (de lehet akar tojással is lekenni, szerintem felesleges egy tojást erre elpazarolni, hacsak aztán azt nem használjuk fel..:))
  5. Tovabbi 30-40 percig kelesztjuk.
  6. Előmelegített sütőben aranybarnára sütjük 200 fokon.



Tipp a kenyer készitéséhez, illetve a kelt tésztához. Ha nem akar feljönni a kelesztendő tészta, tegyük be a sütőbe a legalacsonyabb hőfokra kelni. Ez biztosan beinditja a kelesztést. Persze  az is szükséges, hogy jó legyen az élesztőnk is.).

A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Népszerű bejegyzések