NUTELLAS CSIGA

NUTELLAS CSIGA



Valamelyik késő délután családi sütigyárrá változott a konyha.. Volt két kis segítőm, akik mihelyt begyúrtam a kedvenc kelt tésztámat, már kérték is az adagjukat, hogy kreatívkodjanak egy picit.. A nagyfiam egy egész tepsit megtöltött a saját kreációival, a kicsi pedig mérgesen, sírósan kérte ki magának, hogy a "játékát" el akarjuk venni és tepsibe tenni..

Fél kiló lisztből volt elég tészta hármunknak, így mindenki eljátszott egy picit. Miló - nagyfiam kiflijeit aztán szépen be is faltuk, így az enyémből csak pár darab fogyott, így aztán a maradékot kihűlés után szépen lefagyasztottam. Jelentem, amikor kiolvad, ugyanolyan finom, puha, mint frissen. Mondjuk én sokszor készítek többet kelt tésztából - főleg, amióta két kicsi van körülöttem, hogy mindig legyen valami a mélyhűtőben, amit aztán csak kiveszem és reggelre ott a tökéletes reggeli.

Ez a recept az egyik kedvenc kelt tészta receptem, nagyon puha, jól formázható, (tojás nélkül készíül) amit aztán a kedvünk, fantázánk szernt fel lehet bármire használni.


HOZZÁVALÓK:

3 dl tej
25 g élesztő
50 dkg liszt
5 dkg vaj
4 kanál cukor
1 dl tejszin a kenéshez (lehet cukrozott tejjel is)

csokikrém (nutella)






Elkészítése:

1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt. A lisztbe beleöntöm a felfutott élsztős tejet, a felolvasztott vajat és összedolgozom.
3. Ezt követően letakarom egy konyharuhával, majd kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztem.
4. Amikor megkelt, akkor kinyújtom és megkenem a csokikrémmel, feltekerem és kb. 2 cm-es csigákat vágok belőle. Ezeket egy kizsírozott, lisztezett formába teszem.
5. 180 fokon addig sütöm, amíg szép aranybarna nem lesz. Ha elkészült a kalács egyenletesen leöntöm a tejszínnel (lehet egy cukrozott tejjel helyettesíteni) majd egy konyharuhával letakarom és úgy várom meg, hogy kihűljön.











A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések