BURGONYÁS KENYÉR

BURGONYÁS KENYÉR


Nincs annál finomabb, mint az otthon készített péksüteménynél és kenyérnél.. Ha van rá energiám, akkor próbálok minél többet saját készítésű kenyeret és péksüteményt az asztalra tenni.. Megéri.

HOZZÁVALÓK

35-40 dkg liszt
30 dkg főtt, tört krumpli
2,5 dkg élesztő / vagy 1 ek porélesztő
1 ek olívaolaj
1 ek cukor
1 tk só
1 dl tejsavó / vagy tej
1 dl a krumpli főzővízéből

ELKÉSZÍTÉSE

1. A langyos cukros íróba belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam. Ha porélesztővel dolgozunk, azt is nyugodtan használjuk ugyanilyen módon. Időközben a többi hozzávalót összetettem egy nagy tálba, majd a felfuttatott élesztővel jól összedolgoztam.

2. Letakartam és meleg - napsütötte helyre tettem, hagytam egy óra hosszát, hagy keljen. Én már dagasztás után abba a tálba tettem, amiben sütni is fogom. 

3. Gyönyörűen feljött a tészta, amit ha már eleve a formába tettünk, akkor már tolhatjuk is a sütőbe. De legtöbbször kelesztés után még formázom és úgy teszem a sütőbe 180 fokra és addig sütöm, amíg szép színe nem lesz.  Én jobban szeretem kézzel formázni a kenyeret és úgy tepsire tenni, de most kivételesen formában készült ez a finomság.


Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések