KRUMPLIS POGÁCSA

KRUMPLIS POGÁCSA



Limarától készítettem el ezeket a finom burgonyás pogácsákat, igaz én csak fél adagot sütöttem, de biztosan elfogyott volna 1 kg lisztből is. A fél kg lisztből két tepsi pogácsa lett..:)

Egy-két dolgot módosítottam a recepten - vaj helyett zsírt használtam és tej helyett a krumpli főzővizét, és így is isteni finom lett.

HOZZÁVALÓK

2-3 db közepes méretű burgonya
0,5 kg liszt
1 kk. só
10 dkg zsír
1 kis doboz tejföl
1 tojás
fél dl víz a krumpli főzővizéből
2,5 dkg élesztő
pici cukor

ELKÉSZÍTÉSE


  1. Én a burgonyákat megpucoltam és apró darabra vágva főztem meg, mert úgy gyorsabban megfő, majd még melegen átnyomom egy krumplinyomón. Hagyom kihülni.
  2. A krumpli főzővizéből kb. 0,5 dl-t még langyosan használok, egy kevés cukort és az élesztőt teszek bele, megvárom, míg felfut.  
  3. Közben a lisztet egy nagy tálba öntöm, elkeverem benne a sót, belemorzsolom a zsírt. Beleöntöm a tejfölt, tojást, és a felfutott élesztőt. 
  4. Hozzáadom a kihűlt burgonyát és összeállítom a tésztát. 
  5. Rugalmas, de jól nyújtható tésztának kell lennie, ha szükséges kevés tejföl vagy liszt még adható hozzá. Letakarom és kb. egy órán át hagyom pihenni.
  6. Lisztezett daszkán ujjnyi vastagra nyújtom a tésztát. Tetejét berácsozom és kb. 5 cm átmérőjű pogácsákat szaggatok belőle. 
  7. Sütőpapírral bélelet tepsire sorakoztatom őket. Ismét pihentetem, kb. 30 percig. 
  8. Felvert tojással lekenem és 200 fokos sütőben pirosra sütöm kb. 20 perc alatt.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések