RÉPATORTA

RÉPATORTA



A jó múltkorában készítettem ezt a répatortát és a férjem oda volt érte, habár az eredeti recept szerinti olaj mennyiségét kifelejtettem a receptből. A férjem szerint így volt igazi az íze és még egy kicsit diétás is emiatt. A cukor mennyiségét is amennyire csak lehet levettem (15 dkg-ot használtam), cukormáz se került a tetejére és így lett tökéletes nálunk.

Tegnap kérdeztem a férjem, hogy mit szólna egy kis répás réteshez, de ő inkább ezt kérte, így elkészítettem és végre - mielőtt mindent megettünk volna - képet is csináltam a finomságról. :)

A nosaltyn talált eredeti receptet tüntettem fel, az ott szereplő hozzávalókkal.

HOZZÁVALÓK


30 dkg liszt 
3 tojás
30 dkg reszelt sárgarépa
1,5 dl napraforgó olaj
25 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
kis fahéj
1 cs sütőpor



ELKÉSZÍTÉSE


  1. A cukrot kikavarjuk a tojássárgákkal és az olajjal.
  2. Hozzáadjuk az apróra reszelt sárgarépát, a vaníliás cukrot és a sütőporos lisztet.  Alaposan összekavarjuk. Kis fahéjjal vagy citromhéjjal ízesítjük.
  3. A  tojásfehérjékből habot verünk. Óvatosan a masszához forgatjuk.
  4. Sütőpapírral bélelt tortaformába simítjuk, és előmelegített sütőben sütjük.

Ha szeretnénk, egy tojásfehérje és porcukor kikavarásával mázat készíthetünk a tetejére.


Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések