TONHALAS FORDÍTOTT PITE

TONHALAS FORDÍTOTT PITE



Nagyon megtetszett ez a pite, gondoltam ki is próbálom, mert minden volt itthon, ami kellett hozzá. Egyszerű elkészíteni és azon kívül, hogy mutatós, finom vacsora lehet belőle.

HOZZÁVALÓK

1 nagy citrom
3 tojás
2 dl. tej
1 jó minőségű tonhal konzerv
1 doboz olajos szardínia
2 sárgarépa
5-10 dkg zöldborsó1 csokor zöldhagyma
125 g. kukoricadara
60 g. liszt
1 cs. sütőpor
100 g. olvasztott vaj 
só, bors.

ELKÉSZÍTÉSE


  1. Mindkét halkonzervet, alaposan lecsöpögtettem, majd egy piteformát - én gyümölcstorta formát használtam hozzá - beolajozzuk, és egy méretre vágott sütőpapírral beterítjük. 
  2. Ezután a citromot, alaposan megmossuk, vékonyra felszeleteljük, majd a szardiniával együtt a formába tesszük.
  3. 2 tojást felvertem, 1 dl. tejjel, a felaprított sárgarépával, fagyasztott zöldborsóval, sózzuk, borsozzuk. Ebbe keverjük bele a lecsöpögtetett tuna (tonhal) konzervet. Egy kicsit hígabb masszát fogunk kapni, ezt kell a formába önteni. 
  4. A kukoricadarát a liszttel és a sütőporral, kevés sóval összekeverjük, majd beleütjük a megmaradt 1 tojást, és a megmaradt tejet. Legvégül az olvasztott vajat is hozzáadjuk. A massza galuska állagú kell, hogy legyen. Ezt is beleöntjük a formába és szépen elegyengetjük a tetejét.
  5. Előmelegített sütőben, 190 fokon, 30-35 percig sütötjük.  
  6. Amikor elkészült, akkor egy tányérra ráfordítjuk a pitét, így szép, látványos lesz.
  7. Forrón, citrommal meglocsolva tálaltam, illetve én még egy kis olívaolajjal meglocsoltam és úgy ettük.

A receptet itt találtam.

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések