MIKULÁS KALÁCS

MIKULÁS KALÁCS



Jó ötlet Mikluásra ez a kalács, szépen celofánba becsomagolva a múlt évben igazi kis különleges ajándék lett az ismerős gyerekeknek.. A tésztája egy tojás nélküli kalácsreceptem. Ebből a mennyiségből 2 db lett - látható is rajta, melyik lett a próbaverzió, de gyakorlat teszi a mestert..


HOZZÁVALÓK:

3 dl tej
3 g élesztő
50 dkg liszt
5 dkg vaj
4 kanál cukor
egy kis tej a kenéshez
4 db mazsola a szemekhez


Elkészítése:

1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt.
2. A lisztbe beleöntöm a felfutott élsztős tejet, a felolvasztott vajat és összedolgozom.
3. Ezt követően letakarom egy konyharuhával, majd kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztem.
4. Amikor megkelt, akkor először is két részre osztottam, mert két Mikulást terveztem a fél kg lisztből..
A formázást az alábbi fotó alapján készítettem el.

Slikovni rezultat za mikulás kalács
5. A tetejét megkenem egy kis tejjel, majd a sütőben 180 fokon addig sütöm, amíg szép aranybarna nem lesz.


Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések