CSOKIVAL TÖLTÖTT FONOTT KIFLI

CSOKIVAL TÖLTÖTT FONOTT KIFLI



Nagyon mutatósak ezek a finom kiflik, melyek valamelyik reggelire készültek. Az alapreceptnek megint a kedvenc kelt tésztás receptemet használtam, a tojás nélküli fonott kalácsét. Ezt a formázási technikát itt láttam, rögtön be is indult a fantáziám és én már töltve készítettem el.


HOZZÁVALÓK

3 dl tej
3 g élesztő
50 dkg liszt
5 dkg olvasztott vaj / 1 púpos ek zsír
4 kanál cukor
egy kis tej a kenéshez

1 csokoládé puding
4 dl tej
leírás szerinti cukor mennyiség

1 van. cukor egy kis cukorral összekeverve

ELKÉSZÍTÉSE


  1. 2,5 dl cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt. A lisztet, a zsírral / vajjal (én szinte mindig zsírt használk) és a felfutott élesztővel összedolgozzuk. Ha szükséges, akkor tegyük még hozzá a maradék 1/2 dl tejet.
  2. Ha jól összedolgoztuk, akkor takarjuk le. Közben készítsük el a csokipudingot a leírás szerint, csak 4 dl tejjel. 
  3. Ha a duplájára kelt a tészta, akkor egy kicsit gyúrjuk át, majd vágjuk 16 részre. Ezeket egyesével kinyújtjuk, majd megkenjük csokoládé pudinggal és feltekerjük. Két pudinggal töltött rudat megfogunk és "összefonjuk" őket, ha lehet minél szorossabban. Egy kicsit a fonatokon alakítunk, úgy hogy kiflit formázzanak.
  4. Így tesszük őket a tepsire - ebből így 8 db kiflink lesz és amíg bemelegszik a sütő 180 fokra, még egyszer kelni hagyjuk őket.
  5. Lekenjük tejjel, majd aranybarnára sütjük őket.
  6. Még melegen meghintjük cukor és vaniliás cukor keverékével őket.


Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések