PALENTA - KACSALEVES ZSÍRJÁVAL MEGBOLONDÍTVA

PALENTA







Egy kedves ismerősöm, Tina mondta, hogy ő a leves tetejéről leszedett zsírt mindig elteszi és pl. palenta vagy bármilyen köret főzésekor felhasználja, mert egy kis plusz ízt fog adni annak.

Mivel öcsémtől kaptunk egy hatalmas kacsát, felét sütve felét főzve, levesnek készítettem el. A leves elég zsíros volt. Anyukámmal ellentétben én bármilyen szárnyasból készített levesbe teszek rendes húst is - ami pl. a combja, melle, stb, mert egyrészt az fog igazi ízt adni a levesnek - szerintem, másrészt meg szeretjük a főtt hús ízét és így egyben elkészítem a levest is meg a második fogás nagyrészét is. :) Szóval a múltkori kacsalevest úgy készítettem, hogy a bőrt lehúztam a levesnek szánt húsokról, de természetesen így is nagyon zsíros volt a leve. Aranylott, finom és ízletes volt. Leszedtem a zsíros réteget a tetejéről - bevallom, csak másnap tettem ezt, amikor kivettem a levest a hűtőből és annak a zsírját használtam a palenta főzéséhez.

Annyi vizet tettem fel főzni, hogy majd kb. a forma feléig érjen. Megsóztam, majd tettem bele a leveszsírból. Amikor forrt a víz, akkor folyamatos keverés mellett beletettem annyi palentát, hogy még keverhető, lágy állagú legyen, majd amikor fröcskölni kezdett, lekapcsoltam a gázt. Az elkészült palentát a vízzel kiöblített és még vizes formába teszem és azt majd csak éppen a tálalás előtt borítom ki egy nagyobb tányérra.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések