KÓKUSZOS ÉS CSOKIS CSAVART

 KÓKUSZOS ÉS CSOKIS CSAVART

 Annyira finom volt a múltkori almás diós kalács, hogy mindenképpen akartam a tésztájából mégegyszer valamit csinálni. A kókusz ugrott be elsőre, aztán csak kétféle lett a kalács, és a végén nekem a kakaós még jobban is ízlett.

HOZZÁVALÓK

40 dkg liszt átszitálva
3 dkg friss élesztő
1,5 dl langyos tej
4 ek kristálycukor
csipet só
2 tojás + 1 tojás a kenéshez
8 dkg zsír
kókuszreszelék
kakaó
cukor a hintéshez


 
ELKÉSZÍTÉSE

  1. A langyos, cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt. Amikor az felfutott, akkor a hozzávalókat összedolgozzuk.  Puha tésztát kapunk, amit letakarva duplájára kelesztünk.
  2. Ha a tészta megdagadt, akkor ketté vesszük és téglalap alakúvá nyújtjuk majd megszórjuk az egyiket a kakaóval, majd a tetejére cukrot szórunk, majd a másikat kókuszreszelékkel, majd annak a tetejére is cukor kerül. Ezt követően feltekerük a tésztát, mint a bejglit és az egyik végétől félbe vágjuk, de ne teljesen - én olyan 2 cm-t hagytam egyben. Ezután a két részt egymásra tekerem és sütőbe teszem. Ugyanígy jártam el a másikkal is.
  3. 180 fokon addig sütjük, amíg meg nem barnult.






Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések