CÉKLAFASÍRT

CÉKLAFASÍRT - 

Tepsiben sütve


A blogon több zöldségből készült fasírt, tócsni megtalálható - cukkinis tócsni, kelkáposztás tócsni, stb... Egyértelműen szeretjük a hús nélküli finomságokat is, így próbálom változatosan "adagolni" a zöldéges fogásokat.

A céklafasírt az egyik ilyen fogás. Hasonlóan mint a többi tócsnihoz, reszelt krumplival és tojással van összeállítva. Fűszerezését lehet variálni.

Készítettem már zsemlemorzsába forgatva, de anélkül is. Mivel sütőben sütök szinte mindent, így szerintem ott érdemesebb zsemlemorzsába forgatás nélkül készíteni, akinek meg rengeteg ideje van és megszállott híve az olajban sütésnek, a fasírtgolyókat érdemes zsemlemorzsába forgatni és úgy kisütni.

HOZZÁVALÓK

1 nagyobb cékla
2 nagy krumpli
2 tojás
2 ek liszt
annyi zsemlemorzsa, hogy formázható, összeállítható legyen a tócsni
só, bors, kakukkfű, oregánó, petrezselyem

a forgatáshoz: zsemlemorzsa (akár el is hagyható.)


ELKÉSZÍTÉSE

  1. A hozzávalókat összegyúrjuk, majd mehetnek a tepsibe vagy aki egy kicsit jobban szereti olajosan, akkor javaslom, forgassa a fasírtgolyókat zsemlemorzsába és úgy süsse ki olajban. 
  2. Süthetjük forró olajban vagy egy kicsit diétásan tepsiben. Ha tepsiben készítjük én sütőpapírra tettem a halmokat, majd meglocsoltam olajjal. Ezután alufóliával lefedve tettem be 180 fokos sütőbe. 
  3. Egyszer mefordítjuk és amikor szép aranysárga színe van, akkor kivesszük a sütőből.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések