TÚRÓS ZSERBÓ TORTA

TÚRÓS ZSERBÓ TORTA 


Sok túrós zserbó recept van fent a neten, sajnos tortaformában sajnos azonban nem láttam senkinél elkészítve, és én mindenképpen tortaként szerettem volna megcsinálni. Egy kicsit a diós krémen változtattam, mert nem nagyon akartom sok lekvárt használni illetve a tetejére csoki helyett csokipuding lett téve, de szerintem ízvilágban nincs (nagy) eltérés.

Finom lett és gyorsan el is fogyott, szerintem el lesz még készítve többször is, mert szeretjük a diós dolgokat és a túrósat is. Nem kell megijedni a hosszú recepttől, gyorsan összeállítható, egyszerű az elkészítése.

HOZZÁVALÓK (24 cm-es tortaformához)

Kakaós lap:
18 dkg liszt
7 dkg cukor
4,5 dkg margarin
1 ek csokipuding (vagy 1 ek kakó)
1 kk szódabikarbóna
1,5 kk sütőpor
1,5-2 ek tejföl

Sárga lap:
11 dkg liszt
3,5 dkg cukor
2,5 dkg margarin
1/2 ek szódabikarbóna
1 kk sütőpor
0,5-1 ek tejföl

Túrós krém
50 dkg túró
20 dkg kristálycukor
2 ek. búzadara
3 tojás
1 citromhéj 
2 evőkanál tejföl
1 cs. vaníliás cukor

Diós krém:
15-20 dkg dió
cukor
sárgabarack lekvár

Bevonásra:
olvasztott krém vagy 1 csokipuding 3,5 dl tejjel kifőzve

ELKÉSZÍTÉSE


  1. Gyúrjuk össze a kakaós lapot, annyi tejfölt tegyünk bele, hogy jól kezelhető és gyúrható tésztát kapjunk. Válasszuk ketté és tegyük hűtőbe felhasználásig.
  2. Ugyanúgy a sárga lapot is készítsük el, itt is a tejfölt fokozatosan adjuk a tésztához. Ebből csak egy lap lesz. Ezt is tegyük hűtőbe felhasználásig.
  3. A túrós krémhez a tojássárgát válasszuk szét a fehérjétől. A krémbe csak a sárgáját tesszük bele, a fehérje majd később lesz felverve és úgy hozzákavarva a túrós krémhez. Tehát most csak a tojássárgát keverjük krémesre a többi hozzávalóval.
  4. Elkezdhetjük a tortaformába a tésztát beletenni. Először a sárga lapot nyújtsuk ki és tegyük a sütőpapírral ellátott tortaformába. Erre jön egy kis sárgabarack lekvár, amire diót szórunk. Ezután az egyik barna lapot nyújtjuk kis és helyezzük a diós töltelékre. Erre eredetileg megint sárgabarack, majd dió jön, én itt a diót cukorral kikevertem és nagyon kevés tejet öntöttem hozzá, és jól összekeverjük. Ez kerül a barna lap tetejére nálam. 
  5. Ekkor felverjük a tojásfehérjét és összekeverjük a túrós krémmel, majd a tortaformába öntjük. Ennek a tetejére jön az utolsó réteg, a barna lap, majd mehet az előmelegített sütőbe 180 fokon, 45 percet sütöttem.
  6. Amikor a torta kihűlt, akkor egy csokipudingot 3,5 dl tejjel és annyi cukorral ami a pudingporon van feltüntetve, felfőzzük azt, majd kihülés után díszítjük. Ehelyett ha hűen követni szeretnénk az "igaz" zserbó receptet, akkor olvasztott csokival vonjuk a tortát be.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések