DIÓS KALÁCS

DIÓS KALÁCS



Ennek a diós kalácsnak az alapja a sima fonott kalács receptem, melynek olyan finom a tésztája és nem mellesleg másnap sem szárad ki. Ezt szórtam meg az egyik kedvenc diós töltelékemmel és isteni lett a végeredmény. Mindenképpen javaslom elkészíteni ezt a diós finomságot.

HOZZÁVALÓK:

3 dl tej
3 g élesztő
50 dkg liszt
5 dkg vaj 
4 kanál cukor
egy kis tej a kenéshez

Töltelék:
20 dkg darált dió
porcukor
egy marék mazsola
0,3-0,4 dl tej
1 kk citromlé 
1 vanilliás cukor


Elkészítése:

1. A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt.
2. A lisztbe beleöntöm a felfutott élsztős tejet, a felolvasztott vajat és összedolgozom.
3. Ezt követően letakarom egy konyharuhával, majd kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztem.
4. Amikor megkelt, akkor 2 részre osztom. Egyenként kinyújtom és megszórom a töltelékkel gazdagon. A tetejét és oldalát egy villával megszúrkáljuk, hogy sütés közben ne repedjen szét. A töltelékbe való diót nem nagyon mértem le, de ezeket az arányokat próbáltam tartani.
5. A tetejét megkenem egy kis tejjel, majd a sütőben 180 fokon addig sütöm, amíg szép aranybarna nem lesz.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések