KÁPOSZTÁS RUDAK

KÁPOSZTÁS RUDAK


Van itthon rengeteg káposzta, így egy kis sós nasinak készítettem káposztás rudakat az alábbiak szerint. A kiinduló receptem a káposztás pogácsám volt, azon alakítottam egy kicsit.. Finom, kiadós és gyorsan fogyó kis rudak lett a receptből..

HOZZÁVALÓK

50 dkg liszt
10 dkg margarin
1 tojás
3 dkg élesztő
1,5 dl tej
2 tk cukor
2 tk cukor a tésztába + 2 tk cukor a pirításhoz
3 ek joghurt
1 kis káposzta
tojás a lekenéshez

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A káposztát nagyon kis darabokra vágjuk vagy reszeljük és sózás után 10 percig állni hagyjuk.
  2. Ezután 2 tk cukrot felteszünk karamellizálódni. Mikor elkezd barnulni a cukor, akkor beleöntjük a levétől kicsavart káposztát és megpároljuk. Ha szeretjük, akkor a végén tehetünk bele borsot, én most nem használtam..
  3. Ezután az élesztőt az 2 tk cukros tejben felfuttatjuk
  4. A lisztet, az elmorzsolt margarint, a tojással, 2 tk sóval és a kihűlt káposztával, a felfutott élesztővel összegyúrjuk és letakarva pihentetjük 1 órát. Ezután én átgyúrtam a tésztát és további fél órát hagytam pihenni.
  5. Amikor az idő letelt, akkor kb. félujjnyi vastagra kinyújtjuk, derelyeszaggatóval csíkokra vágjuk, a tetejét egy tojással megkenjük és 180 fokon megsütjük.
  6. Amikor szép aranysárga színe van a tetejének, akkor kivehetjük.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések