TORTILLA CHIPS HÁZILAG

TORTILLA CHIPS HÁZILAG



Már többször készítettem el ezt a receptet. Nagyon finom és ami fontos, tudom mi van benne. Most egy nagyon egyszerű sajtkrémmel ettem, ami csak egy kis reszelt sajtból és tejfölből állt. Ezt lehet variálni ezerképpen, akár többféle sajt lereszelésével vagy tejföl helyett joghurt, kefír hozzáadásával. A lényeg, hogy ez a szósz gyorsan elkészül és nagyon finom. A tortilla receptet a nosaltyn találtam ezen a linken.

HOZZÁVALÓK

1 bögre kukoricaliszt
1 bögre finomliszt
1 kk sütőpor 
1 kávéskanál só 
10 dkg margarin 
2 dl forró víz

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A liszteket, sót, sütőport összekeverjük, majd belemorzsoljuk a margarint. Ezután fokozatosan adjuk hozzá a vizet, fakanállal keztem el keverni, majd kézzel összegyúrtam. Csak annyit vizet adjunk hozzá, hogy jól gyúrható tésztát kapjunk.
  2. Egy folpakon egy rudat gyúrtam belőle, majd ezekből mindig csak egy nagyobb diónyi részt használok fel úgy, hogy azt két folpak darab közzé teszem, majd kézzel összelapítom és papírvékonyra nyújtom - lehetőleg kört formálva. A két folpak közül úgy vesszük ki a tésztát, hogy az egyik folpak részt lehúzom, a tortillát a kezemre teszem és így lehúzom a másik oldalon lévő fóliát is.
  3. Én előre elkészítettem 2-3 db-ot, és azokat felforrósított olaj nélküli serpenyőbe, majd pár perc alatt addig sütöttem, amíg fehér nem lett. Persze mindkét oldalát meg kell sütni, vigyázva, hogy még úgy vegyük ki a serpenyőből, hogy hajlítható legyen. A kész darabokat egy nagyobb lapos tányérre tettem és fedővel letakartam, hogy a melegben, a saját gőzükben puhák maradjanak.
  4. Ha elkészültünk 5-6 lappal, akkor azokat cikkekre vágjuk, majd sütőpapírral kibélelt tepsibe helyezzük, sózzuk és olajjal megspricceljük. Max. 10-15 percig kell sütni 180 fokon.






Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések