PUSZEDLI

MÉZES PUSZEDLI


Én a sima mézeskalács tésztámból készítettem pár mézes puszedlit is. Szépen néznek ki majd a karácsonyi sütik között, azon kívül finomak is :) Mivel gyorsabban elkészül, mint a mézeskalács figurák, így ha valaki nagyon időzavarban szenved, akkor a begyúrt tésztából formázhat ilyen kis golyókat és az írókázás idejét is megspórólja vele.

HOZZÁVALÓK

12,5 dkg méz
12,5 dkg vaj/margarin
3 tojás
20 dkg porcukor
1 tk szódabikarbóna
1/2 zacskó Kotányi mézeskalács keverék
2 ek citromlé és a citrom héja
1/2 kg liszt

Díszítéshez:
1 tojásfehérje
kb. 20-25 dkg porcukor
1 ek citromlé (esetleg ecet)

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A mézet és a margarint/vajat kis lángon felmelegítjük, majd megvárjuk, hogy kihűljön.
  2. Egy robotgépben a liszt és a mézes keverék kivételével a többi hozzávalót elkezdjük összekeverni, majd fokozatosan adjuk hozzá a lisztet és a mézes keveréket.
  3. Kenődni fog, de a hűtőben összeérik, nem kell megijedni. Min. 1 éjszakát várjunk, hogy az ízek összeérjenek. Én pl. egy egész napot vártam. :)
  4. Lisztezett nyújtódeszkán hosszú csíkokat sodunk, majd késsel én kb. 2-3 cm-es darabokat vágunk, majd kézzel ezekből labdát formálunk és 170 fokon 8-10 perc alatt megsütjük. Vigyázzunk, hogy még puhán kell kivenni, ellenkező esetben ki fog száradni.. Én az ujjammal szoktam megnyomogatni a mézeskalácsokat. Ha még puha, de már az ujjam nyoma nem marad ott, akkor kivehető a sütőből.
  5. Tojásfehérjéből készített mázzal vonjuk be. A tojásfehérjébe fokozatosan kell adni a porcukrot és azt egy fakanállal keményre keverünk, majd beletesszük a citromlevet is.Ezután ha nem kevertük ki teljesen keményre a habot akkor egyszerűen a mézes darabokat két villa segítségével szépen megmártogatjuk a tojásfehérjés mázban és vagy visszatesszük a lekapcsolt sütőbe, hogy ott rászáradjon a máz vagy megvárjuk, hogy a levegőn szépen rászáradjon. (pár óra). Ha nagyon keményre kikevertük a habot, akkor egy kanál segítségével fogjuk tudni majd rátenni a puszedlikre a bevonatot, így szép rusztikus hatású puszedliket fogunk kapni..:))
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések