MÉZESKALÁCS KARÁCSONYRA

MÉZESKALÁCS KARÁCSONYRA



Itt volt az ideje, hogy a mézeskalácsot elkészítsem. A neten sok helyen fent van a receptje ennek a puha mézeskalácsnak. Már évek óta ezt használom, puha, sokáig eláll és finom. Én 1/2 kg lisztből szoktam készíteni, így is kijön pár tepsivel, nálunk ez elég lesz.. 

HOZZÁVALÓK

12,5 dkg méz
12,5 dkg vaj/margarin
3 tojás
20 dkg porcukor
1 tk szódabikarbóna
1/2 zacskó Kotányi mézeskalács keverék
2 ek citromlé és a citrom héja
1/2 kg liszt

Díszítéshez:
1 tojásfehérje
kb. 20-25 dkg porcukor
1 ek citromlé (esetleg ecet)

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A mézet és a margarint/vajat kis lángon felmelegítjük, majd megvárjuk, hogy kihűljön.
  2. Egy robotgépben a liszt és a mézes keverék kivételével a többi hozzávalót elkezdjük összekeverni, majd fokozatosan adjuk hozzá a lisztet és a mézes keveréket.
  3. Kenődni fog, de a hűtőben összeérik, nem kell megijedni. Min. 1 éjszakát várjunk, hogy az ízek összeérjenek. Én pl. egy egész napot vártam. :)
  4. Lisztezett nyújtódeszkán kb. 3 mm nagyságúra kinyújtjuk, majd 170 fokon 8-10 perc alatt megsütjük. Vigyázzunk, hogy még puhán kell kivenni, ellenkező esetben ki fog száradni.. Én az ujjammal szoktam megnyomogatni a mézeskalácsokat. Ha még puha, de már az ujjam nyoma nem marad ott, akkor kivehető a sütőből.
  5. Ha kihűlt, díszíthetjük bolti íróval vagy tojásfehérjéből készített saját íróval. A tojásfehérjébe fokozatosan kell adni a porcukrot és azt egy fakanállal addig kavarjuk, amíg kemény nem lesz a hab. Úgy ellenőrízzük, hogy megfelelő e már az állaga, hogy egy kanállal ha kiemelek belőle, akkor már nem csepeghet, hanem mint a jégcsap megáll a fehér hab. Ekkor tesszük bele a citromlevet és még egy picit átkavarom, majd habzsékba töltve díszíthetjük ízlésünknek megfelelően.




Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések