ROZMARINGOS KRUMPLIS PÉKSÜTEMÉNY

ROZMARINGOS KRUMPLIS PÉKSÜTEMÉNY



Imádom a rozmaringot használni, mindenféle ételben. Emlékeztem, hogy a tucsokbogar blogján láttam egyszer rozmaringos fonatokat, melyek rögtön eszembe jutottak, amikor kaptam három nagy ág rozmaringot. El is készítettem - igaz mindenféle formában, nem csak fonatokkal a tésztát, egy kis változtatással. Nagyon finom lett, sajnálom, hogy nem rögtön dupla adagot készítettem.

HOZZÁVALÓK

30 dkg liszt
30 dkg főtt krumpli
5 dkg apróra vágott rozmaring
3 dkg élesztő
1 ek olívaolaj
2 ek cukor
1 tk só
1 dl tej
1 dl a krumpli főzővizéből
(volt egy tojássárgám, én azzal a második csapat péksütemény tetejét lekentem..:))
 
ELKÉSZÍTÉSE

1. A langyos cukros tejbe belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam. Időközben a többi hozzávalót összetettem egy nagy tálba, majd a felfuttatott élesztővel jól összedolgoztam.

2. Letakartam és meleg - napsütötte helyre tettem, hagytam egy óra hosszát, hagy keljen. Gyönyörűen feljött a tészta és élvezet volt látni a rozmaringot benne.

3. Attól függően, hogy milyen féle és mekkora péksüteményt szeretnénk, úgy vágjuk szét a megkelt, majd mégegyszer átgyúrt tésztát. Én 16 részre osztottam és abból formáztam fonatokat, pár tekert gyűrűt és hosszú rudakat, majd a sütőbe tettem 180 fokra és addig sütöttem, amíg aranysárga nem lett.

4. Két tepsiben sütöttem meg az elkészült péksüteményeket. A második csapatra kentem tojássárgát is. Igazság szerint nekem tojássárga nélkül jobban ízlett.




Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések