SZŐLŐGRÍZES PISKÓTA

SZŐLŐGRÍZES PISKÓTA





Kaptunk ajándékba két hatalmas szatyor szőlőt. Azt tudtam, hogy befőttnek is fogok eltenni belőle, de az is biztos volt, hogy a szőlőből süti is lesz. Egy gyors piskótát készítettem grízes-szőlős krémmel. Egy kisebb méretű tepsit használtam hozzá, a krémet ízlés szerint lehet variálni, illetve mennyiségtől függően krémesebbre készíteni.

HOZZÁVALÓK

4 tojás
4 kanál cukor
4 kanál liszt
1,5 kanál kakaópor
1/2 tk sütőpor
gríz
tej
cukor
margarin

ELKÉSZÍTÉSE

1. Két piskótalapot készítettem, egy kakaósat és egy simát, amit külön-külön sütöttem meg. A simához két tojás sárgáját összekevertem 2 kanál cukorral, majd felvertem a tojásfehérjét. Ezután a felvert habot óvatosan belelapátolom a cukrozott tojássárgájába és óvatosan hozzáadok 2 kanál lisztet és egy kis sütőport és mehet is az előmelegített sütőbe.

2. A kakaós lapot ugyanúgy készítem, csak a liszt mellett kakót is teszek bele. Ilyenkor lehet egy kicsivel kevesebb lisztet használni, illetve kakó tipusától függően a mennyiséget növelni vagy csökkenteni. Szép barna kakós krémet kell kapjunk, a lényeg csak az. Beteszem ezt is a sütőbe és mindkét lapnál tűpróbával nézem, hogy mikor készülnek el.

3. Közben elkészítettem a krémet is. A tejes felforralom, majd a grízt és a cukrot beleteszem és kevergetés közben belekeverem a margarint is. Mielőtt elkészülne teszek bele egy nagymarék szőlőt (vagy kettőt:)).

4. A kihült piskótalapokat megtöltöm a kihűlt krémmel, majd porcukrot szórtam a tetejére. 



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések