CÉKLALEVES

CÉKLALEVES


Volt itthon pár céklám és gondoltam a céklasalátán kívül készítek belőle levest is. Már nem volt itthon alaplevem, így annak hiányában a múltkori húslevesről leszedett - és mindig félretett - zsíradékot használtam. 

Húsleves főzésekor én leszedem egy pohárba a leves tetején összegyűlt zsíradékot - ha ezt még melegen teszem, akkor ugyebár egy pici leves is megy a pohárba és azt bármilyen köret készítésénél, vagy egyéb alkalmakkor szépen felhasználom. Így pl. nem sima vízben fő meg a rizsa vagy a tarhonya, hanem lesz egy kis plusz íze is.

HOZZÁVALÓK

1 nagyobb cékla
alaplé vagy annak hiányában ételízesítő
só, bazsalikom, petrezselyem
jogurt vagy tejföl

ELKÉSZÍTÉSE


  1. A megpucolt céklát a húslevesről leszedett zsíradékon elkezdtem párolni, majd felöntöttem vízzel. (1 literrel)
  2. Addig főztem, amíg puha nem lett, majd egy botmixerrel pürésítettem. Ezután visszatettem főni, sóztam, majd egy nagyon pici szárított bazsalikomot és ugyanannyi petrezselymet tettem bele.
  3. Megvártam, míg ismételten felfő és készen is voltam vele.
Én egy nagy kanál joghurtot tettem a tányér levesbe és úgy ettem. Nekem nagyon bejött ez az ízvilág.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések