HÁZI ROPI

HÁZI ROPI


Nagyon örültem, amikor megtaláltam ezt a receptet. Gyorsan megvan, finom és akár előre is dolgozhatunk, mert az összegyúrt tésztát a hűtőben tárolhatjuk - én pl. több, mint egy éjszakát, így csak ki kellett nyújtanom és betenni a sütőbe amikor készíteni szerettem volna.

HOZZÁVALÓK

30 dkg liszt
12 dkg zsír - eredetileg kacsa vagy libazsír volt a receptben, én sertészsírt használtam.
1 kis tejföl


ELKÉSZÍTÉSE

  1. A hozzávalókat összegyúrjuk, majd a tésztát hűtőbe tesszük egy kis időre, minimum annyira, hogy a kezünk melegétől megolvadt zsír egy kicsit megkeményedjen a tésztában. Én este gyúrtam be a tésztát és másnap 10-ig ott pihent, mert akkor volt időm vele ismét foglalkozni.
  2. Ezután kinyújtjuk a tésztát kb. 1/2 cm-esre, majd egy derelye vágóval vékony csíkokat vágunk. 
  3. Ha valaki pepecselni akar vele, akkor egyesével a rudakat hengeressé sodorhatja - a legjobb, ha egy megsózott vagy szezámmaggal meghintett nyújtódeszkán, így a sódarabok belenyomódnak a ropiba.
  4. Ha nem szeretnénk túl sok időt vele tölteni, akkor miután felvágtuk, anélkül, hogy szétszednénk a hosszú csíkokat, tepsibe tesszük a tésztát, megszórjuk sóval vagy szezámmaggal és 180 fokon megsütjük. Én ezt a módszert választottam. :)

A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

  1. Ha nem kell szétszedni,akkor lehet úgy is mint én szoktam kekszet,hogy tepsi méretűre sodrom,és ott vágom metélővel?Szét válik sütés közben?

    VálaszTörlés
  2. Igen, a tepsiben is szét lehet vágni és szerintem úgy még egyszerűbb is elkészíteni, legközelebb úgy csinálom én is..:) Mikor kivettem a sütőből, szétjöttek könnyen a ropik, annak ellenére, hogy nem darabonként rakjuk a sütőbe. nem ragadnak össze:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Ide írhatod az üzenetedet:

Népszerű bejegyzések