LUSTA ASSZONY TÚRÓS SÜTIJE

LUSTA ASSZONY TÚRÓS SÜTIJE




Nagyon sok blogon láttam ezt a sütit, mindenki dícsérte, így gondoltam az itthon lévő fél kg túróból most ezt készítek. Én a Barbi oldalán lévő verziót készítettem el. Nem csalódtam, isteni az íze, gyorsan össze lehet állítani - ez megint akár kisgyermekkel is elkészíthető édesség. Csak javasolni tudom mindenkinek, hogy próbálja ki. 

Én egy 30x25-ös tepsit használtam, igazság szerint féltem is, hogy ki fog "futni" a süti a sütőben, de elég volt neki a tepsi. A férjemmel pár óra alatt megettük az egész tepsi sütit. Egyszerűen nem tudtuk nem enni, olyan finom volt..:)

HOZZÁVALÓK


250 g finomliszt
50 g búzadara
1 tasak sütőpor
200 g porcukor
100 g puha vaj
500 g félzsíros tehéntúró
2 ek vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja (én most ezt kihagytam)
300 ml tej
3 egész tojás
szilvabefőtt


ELKÉSZÍTÉSE

  1. Alaposan vajazzuk ki a tepsi alját, majd  összekeverjük a lisztet a búzadarával, sütőporral és a cukorral, majd a felét a tepsibe szórjuk úgy, hogy egyenletes legyen. Rázogassuk meg egy kicsit, hogy mindenhol egyforma vastagságban legyen a keverék.
  2. A túrót, a citromhéjjal és a vaníliás cukorral összekeverjük majd elosztjuk a liszt tetején. 
  3. Ha használunk valamilyen gyümölcsöt, akkor azt most kell rászórni, picit lenyomkodjuk majd rászórjuk a lisztes keverék másik felét. Én szilvabefőttet használtam, de bármilyen gyümölccsel finom lesz, vagy akár csak anélkül elkészítve is, pl. csak mazsolát használva.
  4. A tojásokat felverjük egy evőkanál cukorral, majd hozzákeverjük a tejet és az így kapott folyadékot, megpróbáljuk egyenletesen rácsurgatni a liszt tetejére. Villával igazgassuk meg, hogy mindenhová szivárogjon a tejes tojásból.
  5. Végül a  maradék vajat rászeleteljük a tetejére, majd 180 °C fokra előmelegített sütőbe kb. 1 óráig sütjük - addig, amíg szép piros nem lesz a teteje. Hagyjuk kihűlni, és akkor szépen szeletelhető lesz.

A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések