ROZMARINGOS FOCACCIA

ROZMARINGOS FOCACCIA


Elfogyott a kenyér itthon, így kipróbáltam ezt a régen kinézett rozmaringos focaccia receptet. Ez egy olasz lapos kenyérféle, általában tepsiben vagy tortaformában van elkészítve. Lehet csak natúr ízesítésű, azaz sós, de lehet rozmaringos, olivabogyós vagy szárított paradicsomos focacciát is készíteni. Én most csak rozmaringot használtam, meg a tényleg aranyszínben játszó házi olívaolajat. Ebédre készítettem, vacsorára már csak 2 szeletnyi maradt. :)

HOZZÁVALÓK

500 g liszt
300 ml langyos víz
3 dkg élesztő
1 tk cukor
1 tk só
1 tk olívaolaj
rozmaring kedünk szerint

ELKÉSZÍTÉSE

  1. Először 200 ml cukros langyos vízben felfuttattam az élesztőt.
  2. A lisztet a sóval, az olívaolajjal, a maradék vízzel, ízlés szerinti rozmaringgal összegyúrtam, majd jött hozzá az élesztős víz. Amikor szépen átdolgoztam, akkor egy órát magára hagytam, hogy duplájára keljen
  3. Mégegyszer átdolgozzuk a tésztát. Én nem nyújtottam ki, csak a kiolajozott tepsibe beletettem és kézzel - ököllel szépen nagyjából formára ütögettem, nyomogattam. Ezután ismételten várunk vele fél órát.
  4. Ha letelt az idő, akkor egy fakanál segítségével lyukakat nyomunk a tésztába - egyenlő távolságra egymástól. Én szabályos oszlopokat és sorokat nyomogattam. Ilyenkor nem kell teljesen átszúrni a tésztát. Egy kis olíva olajat öntök a tetejére és kézzel / kenőtollal szépen elkentem, nagyszemű tengeri sóval sóztam, illetve apróra vágott rozmaring darabokat szórtam a tetejére.
  5. Sütőben 180 fokon aranysárgára sütjük.
  6. Én mivel nem rögtön ettünk belőle egy tiszta törölgető ruhát bevizeztem, majd a foccaciára tettem és visszatettem a lekapcsolt, de még meleg sütőbe, így tovább friss marad.

A Facebookon itt tudtom hozzám csatlakozni.
Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések