TÖLTÖTT KROKETT

TÖLTÖTT KROKETT


Már régóta szemeztem ezzel a recepttel, végre most el is készítettem. Soknak találtam kettőnknek ezt a mennyiséget - nekem kb. 15 töltött krokettem lett, így miután bepaníroztam, le is fagyasztottam pár darabot. Kívül finom ropogós, belül lágy, ahogyan lennie kell. Legközelebb csak sajttal töltve is meg fogom próbálni. 

HOZZÁVALÓK

80 dkg krumpli
10-15 dkg liszt


töltelék ízlés szerint. Nálam most:
250 gramm gomba
mozzarela
csemege kukorica

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A megtisztított krumplit apró darabokra vágjuk és feltesszük főni. Amikor elkészültek, akkor összetörjük és hagyjuk, hogy hűljön ki, ellenkező esteben nagyon sok lisztet fog felvenni.
  2. Közben el is készíthetjük a tölteléket. A gombát kis olajon feltettem párolni, sóztam, egy kis ételízesítőt és oregánót tettem rá, majd vízzel felöntöttem és azt folyamatosan pótoltam. Amikor már a gombaszeletek megpuhultak, akkor a kukoricát ráöntöm és még sütöm őket egy kicsit együtt. A mozzerellát kis kockákra vágom.
  3. Megsózzuk az összetört krumplit és fokozatosan adagoljuk hozzá a lisztet. Csak annyit adjunk hozzá, ami összeállítja annyira a tésztát, hogy ki tudjuk nyújtani.
  4. Kb. fél cm vastagra kinyújtjuk, majd tenyérnyi négyzeteket vágtam. A nagysága természetesen ízlésfüggő, minél nagyobb, annál több tölteléket tudunk belerakni. :) A négyezetek közepére helyezzük a gombás kukoricát és egy kis mozzeralla darabot. A két oldalát összefogjuk a tésztának, egy picit megnyomjuk, majd ugyanezt tesszük a két szélével is. Ezután a tenyerünkbe véve egy kicsit megütögetjük, tapsolgatunk egyet vele :)
  5. Ezután liszt, tojás és zsemlemorzsa segítségével bepanírozzuk.
  6. Amennyiben nem akarjuk mindet kisütni, akkor ezen formájábal le lehet fagyasztani. Amennyiben el akarjuk most készíteni, akkor vagy forró olajban kisütjük - kis-közepes lángon vagy sütőben készítjük el. Ha azt választjuk, akkor javaslom, hogy sütőpapírra öntsünk egy kis olajat, kanállal oszlassuk el, majd a kroketteket ha ráhelyeztük, akkor fedjük le alufóliával. Sütés közben ellenőrízzük, ha elkészült az egyik oldala, akkor fordítsuk meg. Ekkor már nem kell az alufóliát használni.

Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések