SZILVÁS PITE

SZILVÁS PITE



A nosalty.hu-n láttam ezt a receptet. Nagyon megtetszett, gondoltam kipróbálom a hétvégén, amikor apósom is jön hozzánk.. Omlós, gyümölcsös süti.. Nekem egy pohár tejjel ízlett a legjobban. Legközelebb azonban ha elkészítem, az arányokon fogok változtatni, illetve sokkal de sokkal több gyümölcsöt fogok beletenni..

Én egy 23 cm-es kapcsos tortaformában készítettem el a receptet, ami eredetileg 28 cm-es formában készült.. Nekem így az alsó tésztaréteg nagyon sok lett, abból készítettem más süteményt is. Viszont a felső tésztaréteget meg keveseltem, így pl. legközelebb az alsó tésztaréteg 1/3-ával kevesebbet teszek bele, a felső réteget pedig duplázni fogom.. Az eredeti receptet írom le, amit én is elkészítettem.. Nagyon gyorsan elkészül, tényleg ne zavarjon meg senkit, hogy kétféle tésztát kell készíteni. Az előkészület nem több, mint 10 perc..

HOZZÁVALÓK

Alsó tésztaréteg:
40 dkg liszt
12 dkg cukor
15 dkg vaj
1 cs. sütőpor
1 cs. vanilliás cukor
1 tojás
4 ek tej

Felső tésztaréteg
2 tojás
1 tejfel (kicsi)
3 ek búzadara
2 ek cukor
fahéj
1 csipetnyi só

Gyümölcs a díszítéshez, illetve a két tésztaréteg közé

ELKÉSZÍTÉSE

1. Az alsó tésztarészhez valókat összedolgozzuk. Amíg a második réteget készítettem én hűtőbe tettem a tésztát, hogy jobban kezelhető legyen.

2. A második tésztaréteghez a tojásokat külön választjuk. Én a sárgájához kevertem minden hozzávalót, a fehérjét géppel felvertem, majd a sárgás masszához tettem.

3. Az alsó réteget kinyújtás után a tortaformába helyeztem, majd rátettem a második tésztaréteget is. Ez volt az eredeti recept.. Én legközelebb az alsó réteget - miután a tortaformába tettem,  meg fogom lekvárral kenni, majd gyümölccsel megszórni és csak ezt követően fogom a krémes réteget ráönteni, majd annak a tetejére is gyümölcsöt helyezni..

200 fokon olyan 30 percig kell sütni..





Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések