MÁKOS GUBA TORTA

MÁKOS GUBA TORTA




Már jópár napja csak állt a kenyér a kenyértartóban. Mindig olyan étel kerül az asztalra, hogy nem kellett kenyér hozzá - szerencsére, így a 4. napos kenyeret mákos gubának használtam fel. Nem volt olyan sok a kenyér, olyan 30-40 dkg, így a legkisebb jénai edényt használtam fel formának. Mivel tojásból is kifogyóban voltam, így tojás nélkül készült el, leegyszerűsítve a receptet ahogyan csak lehet.


HOZZÁVALÓK

40 dkg kenyér
8 dl tej
8 dkg mák
1 csomag van.puding
cukor

ELKÉSZÍTÉSE

  1. A kenyeret kézzel kisebb darabokra tépdestem, majd 4 dl tejet 2 ek cukorral megmelegítettem és ráöntöttem a kenyérdarabokra. 
  2. A mákhoz annyi cukrot adok, hogy közel fele-fele arányban legyenek mák és cukorszemek a tálban, majd a tejes kenyérdarabokra öntöm és jól összekeverem a tálban lévő dolgokat. 
  3. Kikentem egy jénait vajjal és zsemlemorzsával és beleöntöttem a masszát, majd kb. 20 percig sütöttem 180 fokon. Szerintem én egy kicsit több tejet használtam, mint amennyit kellett volna.
  4. Közben elkészítettem a vanilliás pudingot 4 dl tejben és 3 kanál cukorral, majd amikor kihűlt mind a tészta, mind a puding, akkor szépen rákanalaztam és elosztottam a torta tetején és oldalán a pudingot.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések