LINZER

LINZER



Karácsonyra biztosan fogok linzert készíteni. Nem csak amiatt, mert finom és szépen néz ki, hanem mert előre is meg lehet sütni és dobozban szépen eláll hosszú napokat is.. :)

Általában nem teszek tojást a linzerhez - vagy csak a tojás sárgáját, de most egy egész toját beleütöttem a tésztájába. Nem ártott neki természetesen, jól lehet dolgozni a tésztájával. A linzer kinézete ezerféle lehet, a fantáziánkra van bízva, milyet szeretnénk készíteni.. Én most sima, kakaós és mákos linzereket készítettem, de nézzétek meg a másik, karácsonyibb hangulatú linzereimet ide kattintva.

HOZZÁVALÓK
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg Rama
  • 10 dkg porcukor
  • 1 tojás
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 tk sütőpor
  • lekvár
  • 2 ek mák
  • 2 ek kakaó
ELKÉSZÍTÉSE
  1. Először a száraz alapanyagokat összekeverem, majd belemorzsolom a margarint, végül hozzáadom a tojást és jól összedolgozom.
  2. A tészta cipót fóliába csomagolom és min. 1 órát hűtőben pihentetem. Én néha egy nappal hamarabb elkészítem a tésztát, semmi baja nem lesz a hűtőben.. :))
  3. Én most a tésztát 3 részre osztottam. Az egyik sima linzer lett, a másikhoz kakaót, a harmadikhoz mákot gyórtam hozzá. Linzer kiszúróval formára szaggatom és sütő papírra sorakoztatom.
  4. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon 10 percig sütöm.
  5. A sütiket levárral összeragasztom, végül vaníliás porcukrot szitálok a tetejére.



Ha Google+-on szeretnél hozzám csatlakozni, ide kattints.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések